Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mechanizm utrzymania uwagi graczy
Offline Mytruestory
#1
Początkujący
**



Liczba postów: 10
Liczba wątków: 4
Dołączył: Jul 2014
Reputacja: 2
Napisano 13-06-2020, 14:50
Witam,

ostatnio tak sobie zadawałem pytanie dlaczego wciąż wracam do forum skoro nawet nie gram w tą grę. Wydaje mi się, że sam mechanizm jaki powstał jest na tyle dobrze zrobiony, a sama modyfikacja sprawdza się od strony technicznej, że ciężko przestać myśleć o potencjale serwera. Wydaje mi się, że w Pokemonach bardzo ważnym elementem jest rywalizacja, wszelkiej maści walki lub to, że w anime nikt jej nie odrzuca. Od tego postaram się wyjść.
Czy nie uważacie, że na innych otsach nie związanych z Pokami motyw walki poza "depo" budował całkiem niezłe napięcie? Być może fajnym rozwiązaniem byłoby włączenie pvp poza terenami chronionymi, dla poziomów poniżej 100 zawsze za zgodą, ale ponad 100 duel po prostu rozpoczyna się w momencie zaproszenia. Obaj gracze muszą być poza walką, a stworki dookoła ignorują walczących tak aby nie dało się wkurzać innych na expowiskach, myślę, że to rozwinęłoby się też w duele o danego expa (oczywiście mniej lub bardziej respektowane przez kogoś kto był tam pierwszy).
Ważną zasadą byłoby zablokowanie walki rankingowej do jednej dziennie, tak, aby tymi walkami nie dało się zablokować komuś expa, każda kolejna byłaby okraszona małym komunikatem o chęci walki, ale już poza ogólną punktacją. Fajnym rozwiązaniem byłyby jakieś comiesięczne nagrody jak strój tylko dla najlepszych duelowców, ale to pole pozostawiam do dyskusji. To może pomóc w zakresie jakiegoś celu dla graczy którzy wyczerpali fabułę, urozmaicić grę tym których jeszcze trochę zostało, a przez blokadę 100lv nie zepsuje to też gry komuś kto dopiero zaczyna.

Parę zasad które nasuwają mi się na myśl to:
- comiesięczny reset punktacji (tak aby każdy co miesiąc mógł starać się od początku, tyle samo trwałoby przypisanie kostiumu czy może jakiegoś efektu do konta (bonus do movementu? Uśmiech )
- walki musiałyby się odbywać na wcześniej zdefiniowanym składzie (być może drugi pasek, na którym na sztywno można przypisać Pokemony do walk arenowych, nawet jeśli leżą w depo?), ograniczonym do 100lv + 0 by każdy miał szansę, zastanawiam się też nad możliwością wyłączenia na czas walki bonusu z lvla (dodatkowe hp czy dmg)
- z racji na uogólnienie siły posiadaczy Pokemonów ranking nie potrzebowałby przedziałów 100-150 czy 500+, bo każdy walczy takimi samymi Pokami co daje równe szanse
- komunikaty o walce po 3 wysłanych i odrzuconych miałyby cooldown na 30m dla danego użytkownika tak aby nie dało się nimi spamować

Nie wiem ile rzeczy z wymienionych byłoby możliwe od strony tego jak napisany jest silnik, gdyż sam zajmuję się projektowaniem gier i wiem jak ciężkie niekiedy to jest, ale uważam, że szansa na takowe rzeczy nie jest mała o ile wszystko jest dobrze rozpisane po nazwie do swoich zmiennych. W razie potrzeby z chęcią rozwiążę każdy nasuwający się problem tak aby system działał ok, wiem też że żadnego dostępu do kodu nie dostanę więc pozostaje mi dyskutować na temat samej mechaniki. Pozdrawiam i czekam na wypowiedzi Duży uśmiech

Odpowiedz
« Starszy wątek | Nowszy wątek »


Wiadomości w tym wątku
Mechanizm utrzymania uwagi graczy - przez Mytruestory - 13-06-2020, 14:50
RE: Mechanizm utrzymania uwagi graczy - przez Rumunek - 13-06-2020, 17:07

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Uśmiech [Turniej] graczy Nixio 37 80,806 06-06-2014, 17:58
Ostatni post: Nanni
  Nagrody dla graczy Online smoke 1 6,522 02-06-2014, 22:19
Ostatni post: Wataha

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości