Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Shiny pokemon.
Offline nick1991
#1
Początkujący
**



Liczba postów: 7
Liczba wątków: 2
Dołączył: May 2014
Reputacja: 1
Napisano 31-05-2014, 17:40
Z powodu deficytu czasowego, niestety dopiero teraz udało mi się napisać pierwszy post. Nie mam tu na celu opisywania bugów, ale pewne propozycje mające na celu urozmaicić graczom spędzanie czasu na serwerze.

A, więc zaczynajmy.

Na pierwszy ogień pozwolę sobie wziąć system shiny, a dokładniej shiny pokemony. Wg mnie im więcej orbów należy włożyć w pokemona tym silniejszy powinien on być. Nie mogę zbyt wiele powiedzieć na temat wszystkich, a tylko tych które mam.

Propozycja nr 1

Terror Gengar kosztuje 30 emerald orbs + 30 onyx orbs, a więc powinien być on słabszy niż Ocean Blastoise, który kosztuje 45 bixbit orbs + 45 sapphire orbs. Nie mam w tej chwili informacji jak wygląda to w lua code oraz jakie, poszczególne pokemony mają przypisane wartości (kolorem czerwonym oznaczyłem mnożniki, a zielonym zmienne):

def_*0,7 = DEFENCE
hlt_*5000 = HEALTH
pwr_*0,5 = POWER
l_orbs = ORBS NEEDED (liczba orbów, które potrzeba do stworzenia shiny)

def_+ pwr_+ hlt_ = l_orbs

Od razu widać, że pokemon na którego wydamy 45 orbów będzie silniejszy niż ten na którego wydamy 30 czy 20. Okey, ale żeby rozwiązać równanie z 3 niewiadomymi należy mieć 3 równania i tu pojawia się pewien pomysł. Niech to gracz decyduje do czego potrzebuje pokemona.
Podczas tworzenia nowego shiny wpisuje 2 brakujące wartości: DEFENCE, HEALTH, a trzecia zostaje automatycznie obliczona.
Powiedzmy, że gracz potrzebuje pokemona o bardzo dużej liczbie życia aby móc nim brać na klatę bardzo mocne pokemony. NPC zabiera 45 orbów i pyta o wartości. Gracz podaje

hlt_ = 30,
def_ = 15


Bardzo łatwo obliczyć wg wzoru, że otrzyma w ten sposób pokemona:

def_+ pwr_+ hlt_ = l_orbs
15 + pwr_ + 30 = 45
Łatwo obliczyć, ze pwr_ wynosi wtedy 0.
A, więc jego shiny blastoise czy shiny golem miałby wtedy takie parametry:

DEFENCE = 10,5
HEALTH = 150 000
POWER = 0



Propozycja nr 2


Poniżej będę opisywać poszczególne pokemony, natomiast całość opisuje jeden problem, a mianowicie braku balansu między pokemonami (wszystkie zdjęcia poniżej są moją własnością).

Let's say...



Ocean Blastoise

[Obrazek: 3fb1be445c425a05mc.png]

Nazwa: Ocean Blastoise
Typ: water

Ewolucje:
Ocean Blastoise (100)


Ataki:
M1 - headbutt (100) [normal]
M2 - bubbles (100) [water]
M3 - water gun (100) [water]
M4 - waterball (105) [water]
M5 - aqua tail (105) [water]
M6 - bubble blast (110) [water]
M7 - hydro cannon (100) [water]
M8 - skull bash (115) [normal]
M9 - hydropump (120) [water]
M10 - harden (120) [normal]


Umiejêtnoœci:
Pływanie,



Ocean Blastoise ma niesamowicie słaby defence. 3-4 Charizardy są w stanie go położyć. O zgrozo... iść nim na roślinne pokemony lub elektryczne, nie radząc sobie z ognistymi. Do tego zbyt mało obszarowych ataków. Przydałby się może Water Oath, Rain drop or someothing new...;>

[Obrazek: 711f5f44a6845475gen.png]

Hydro Cannon to fala o szerokości ZALEDWIE 1 SQM, a dlaczego nie może ona zadawać obrażeń na 3 SQM? Chyba wręcz powinna.


Maroon Sandslash

[Obrazek: 1709d7f3c1fdba63mc.png]

Nazwa: Maroon Sandslash
Typ: ground

Ewolucje:
Maroon Sandslash (100)


Ataki:
M1 - scratch (100) [ground]
M2 - slash (100) [ground]
M3 - mud shot (100) [ground]
M4 - earthshock (106) [ground]
M5 - fury cutter (108) [bug]
M6 - shockwave (105) [ground]
M7 - earthquake (110) [ground]
M8 - rollout (115) [rock]


Umiejêtnoœci:
Kopanie, Ciêcie, Roz³upywanie ska³,



To samo co Ocena Blastoise. Defence pojechał prawdopodobnie na wakacje. Masa życia nie nadrabia obrony, ponieważ charizardy, magmary, arcanince, typhlo robią go jak chcą. Bardzo mocny atak, ale za to niewielkie oraz długo ładujące się CD.



Emerald Marowak


[Obrazek: bd5003b369462417mc.png]

Emerald Marowak

Nazwa: Emerald Marowak
Typ: ground

Ewolucje:
Emerald Marowak (100)


Ataki:
M1 - iron tail (100) [normal]
M2 - slash (102) [normal]
M3 - bone club (104) [ground]
M4 - bone slash (105) [ground]
M5 - mud shot (105) [ground]
M6 - earthshock (105) [ground]
M7 - falling rocks (106) [ground]
M8 - rage (106) [dragon]
M9 - epicenter (107) [ground]


Umiejêtnoœci:
Kopanie, Ciêcie, Roz³upywanie ska³,



Brak ataków obszarowych poza... Failing rocks, którym i tak przeważnie nie trafia. Reszta ataków takich jak: Bone slash, Epicenter czy Earthshock to zaledwie 1 SQM wokół stąd nawet nie traktuję ich jako obszarówki. Mała ilość hp, średni defence po prostu zniechęca do gry nim.

Sepia Metal Steelix Onix

[Obrazek: c362c604b019db33mc.png] [Obrazek: 9a6765062a78c824mc.png]

Nazwa: Metal Steelix
Typ: rock

Ewolucje:
Metal Steelix (120)


Ataki:
M1 - sand attack (120) [ground]
M2 - rock slide (120) [rock]
M3 - earthshock (120) [ground]
M4 - falling rocks (125) [rock]
M5 - earthquake (128) [rock]
M6 - harden (130) [normal]
M7 - rage (135) [normal]


Umiejêtnoœci:
Kopanie, Roz³upywanie ska³,



Nazwa: Sepia Onix
Typ: rock

Ewolucje:
Sepia Onix (100)


Ataki:
M1 - sand attack (100) [ground]
M2 - iron tail (100) [normal]
M3 - rock throw (100) [rock]
M4 - rock slide (103) [rock]
M5 - earthshock (104) [ground]
M6 - falling rocks (104) [rock]
M7 - earthquake (105) [rock]
M8 - harden (107) [normal]


Umiejêtnoœci:
Brak



Ktoś mógłby pomyśleć co za idiota. Przecież nie ma takiego pokemona. Jak dla mnie jest... i jest nim właśnie Sepia onix i Metal Steelix. Praktycznie TO SAMO CD poza kosmetycznymi różnicami. Oczywiście różnica jest w lvlu potrzebnym do użycia pokemona oraz hp. Reszta jest wręcz identyczna. Co więcej czas na odnowienie CD metal steelixa (który kosztuje 60 pearl) jest dłuższy niż Sepia Onixa. Someothing going... wrong...



Propozycja nr 3

Wiadomo, że pokemony można trenować. Super pomysłem jest level pokemona dodający życie oraz atak, ale co gdyby trening z Tibii przenieść tutaj... Każdy pokemon w specjalnych zonach mógłby rozwiajać swoje umiejętności takie jak: szybkość, obrona, atak.


Można by zbudować pewne miejsca, gdzie gracze nie dostawaliby doświadczenia za zabijanie potworów, ale to pokemony dostawałyby punkty do tych właśnie umiejętności. np. Glare Pidgeot za zabicie 100 Wild Pokemon mógłby dostać 2 punkty szybkości w Speed Zone, za zabicie 100 Wild Pokemon w Attack Zone dostałby 1 punkt do ataku etc.


Propozycja nr 4

Pamiętam jak chodziłem Boostować pokemony w PokeXgames. Były tam zamknięte w klatkach właśnie shiny i tu pojawia się pewien pomysł co byłoby, gdybyśmy stworzyli maszynę, która po włożeniu do niej pokemona oraz orbów (dowolność przedmiotów, mogą to być nawet stony) mutowałaby go nadając mu pewne umiejętności. Niech będą to dodatkowe oczywiście losowe ataki. W ten sposób, ktoś przy dużym szczęściu mógłby zmutować np. Weedle. Jak wyglądałby zmutowany Weedle? 3 Pierwsze jego ataki byłyby jak zwykłego Weedle, kolejne natomiast byłyby już atakami odpowiadającymi pokemonom typu BUG. Równie dobrze można by mutować siłę, obronę, szybkość pokemona. Oczywiście maksymalna liczba ataków (CD pokemona) mogłaby wynosić 12, przy czym każdy kolejny atak kosztowałby już więcej danej rzeczy.

Nazwa: Weedle
Typ: bug

Ewolucje:
Weedle (1)
Kakuna (10 poziom) - 1 Kamieñ kokonu
Beedrill (35 poziom) - 2 Kamieñ kokonu

Ataki:
M1 - horn attack (1) [normal]
M2 - string shot (1) [bug]
M3 - headbutt (5) [normal]
M4 - poison sting (35) [poison]
M5 - fury cutter (35) [bug]
M6 - pin missile (39) [bug]
M7 - rage (45) [dragon]
M8 - strafe (50) [normal]
M9 - team attack (54) [normal]
M10 - mega drain (58) [grass]
M11 - team attack (115) [normal]
M12 - acid shot (110) [poison]

Umiejêtnoœci:
Brak







Czekam na opinie. Myślę, że z pewnością obudziłem waszą wyobraźnię i teraz każdy może jakoś te pomysły modyfikować oraz ulepszać. Mam nadzieję, że wywiąże się z tego ciekawa dyskusja, a więc piszcie! =D

Odpowiedz
Ashba
#2
Gość



 
Napisano 31-05-2014, 17:50
1 propozycja troche mi sie nie podoba lepiej dostosowac pokemona tak jak jest teraz czyli kazdy attak osobno.

Wszystko fajnie ale my nawet nie mamy czegos takiego jak mnoznik obrony domyslnie kazdy pokemon ma wartosc 1, trzeba bedzie nad tym pomyslec, mnoznik attaku jest zdefiniowany dla kazdego spella wiec niema problemu.

Co do balansu to dokladnie za 12 minut jest spotkanie na serwerze testowym w jego sprawie.

Boostowanie orbami mi sie spodobało nie byl by to glupi pomysl.

Dziekuje za ladny post pozdrawiam.

Odpowiedz
Offline TheWaitingOne
#3
Początkujący
**



Liczba postów: 15
Liczba wątków: 3
Dołączył: May 2014
Reputacja: 1
Napisano 31-05-2014, 18:26
propozycja 4 chyba przesadzona nie uważasz? ...

Odpowiedz
Offline Egiliam
#4
Administrator
*******



Liczba postów: 278
Liczba wątków: 10
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 52
Napisano 31-05-2014, 22:36
Co do 4 pomysłu, bardzo mi się spodobał, dodatkowo miałem "myśl" na temat gameboyowskich pokemonów i używania w nich TM, czyli inaczej płytek, które głównie uczyły pokemona używać cute etc. Można by to jakoś połączyć, może nawet i dodać "mega" poki?


[Obrazek: yUYXYpo.gif]
Odpowiedz
Offline nick1991
#5
Początkujący
**



Liczba postów: 7
Liczba wątków: 2
Dołączył: May 2014
Reputacja: 1
Napisano 01-06-2014, 12:33
Ashba. A czy jest możliwość dostać się jeszcze na test serwer? Troszkę spóźniłem się ze startem i nie miałem możliwości opisać swojej kandydatury. Gram tu jakiś czas, miałem styczność z prawie każdym pokemonem co dało mi pewną wiedzę na temat ich słabych stron. Do tego przez długi czas pisałem skrypty do botów w lua (NG, ElfBot, RedBot, XenoBot) co nie jest powodem do dumy =D ale z pewnością jest jakimś doświadczeniem. Jak widać też nie mam problemów ze składaniem zdań wielokrotnie złożonych =D i chciałbym dołożyć swoją cegiełkę w rozwój/balans serwera =)

Odpowiedz
« Starszy wątek | Nowszy wątek »


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Żarówka Dodanie "RESTORE" do Shiny Jynx Inoue Orihime 3 13,275 02-10-2019, 22:33
Ostatni post: Naxer
  Boost shiny arcanine Kolkemp 3 8,824 16-04-2019, 21:34
Ostatni post: Stefan Krol Zydowski
  Tajemnicze Shiny :) osadnik 4 10,432 23-07-2018, 01:26
Ostatni post: Shany
  Album PoKeMoN osadnik 2 6,624 03-04-2018, 17:59
Ostatni post: Elveres
  Shiny Tocodobre 3 9,095 04-07-2017, 16:05
Ostatni post: Ashba
  nawiązanie do tematu "shiny" Stefan Krol Zydowski 0 4,170 04-07-2017, 14:26
Ostatni post: Stefan Krol Zydowski
  Buff dla Shiny Arcanine Sajgon 8 15,777 13-09-2016, 21:41
Ostatni post: kamil12
  rozmienianie shiny speedy 49 93,821 08-09-2016, 15:51
Ostatni post: OusterR
Serce Shiny Charizard Vatasha 5 9,947 25-06-2016, 21:46
Ostatni post: kamil12
  Pokemon Ho-Oh. Hunki 5 11,313 20-09-2015, 20:22
Ostatni post: Egiliam

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości